If you're a moderate coffee drinker then you should not worry much about your heart as your coffee intake is doing sufficient but risks are higher if your coffee intake is more than the suggested levels, reveal experts.
A study was recently done by team of scientists of Harvard School of Public Health's Ms. Elizabeth Mostofsky, in which they aimed to review all the data of research that was done from 2001 to 2011. This study was performed to asses all the possible links between habitual coffee consumption and its affect upon heart.
A big number of studies have already revealed previously that drinking coffee have certain risks for heart but learning inconsistency in their findings and conclusions, the above review was done.
A total of 6,522 heart failure events and 140,220 participants were studied and their health was reviewed. Researchers noted that moderate coffee consumption with one or two cups of coffee every day may help protecting heart against risks of failure.
But yes, excessive intake of five to six commercial servings a day is really risky. These findings do not vary with gender as no evidences showed any such related facts.
Co-author and epidemiologist Mr. Murray Mittleman says in a statement: "As with so many things, moderation appears to be the key here, too".
